Miten toimin kun sain uuden kortin lahjaksi ja minulla on jo Museokortti?

Voit yhdistää uuden käyttämättömän korttisi nykyiseen korttiisi, jolloin sen viimeinen voimassaolopäivä siirtyy vuodella eteenpäin. Jos korttisi on jo ehtinyt vanhentua, uusinta astuu voimaan yhdistämishetkellä. Kortteja ei ole mahdollista yhdistää jos uudella kortilla on tehty yksikin museovierailu, tai se on rekisteröity. Kun kortit yhdistetään, käyttämättömän kortin asiakasnumero mitätöityy eikä se toimi enää pääsylippuna museoihin.

Voit yhdistää kortit Oma Museokortti -asiakassivulla, Museokortti-sovelluksessa tai museokohteissa.

Näin yhdistät kortit asiakassivulla:

1. Kirjaudu sisään käytössä olevan korttisi tunnuksilla osoitteessa https://asiakassivu.museokortti.fi/
  2. Valitse vasemmalla tai alhaalla (mobiiliversio) olevasta valikosta Profiili ja aukeavalta sivulta Yhdistä kaksi korttia.
  3. Syötä tekstikenttään lahjaksi saamasi Museokortin numero ja valitse Yhdistä kortit

Näin yhdistät kortit Museokortti-sovelluksessa:

1. Avaa Museokortti-sovellus
  2. Valitse alavalikosta Museokortti ja aukeavasta näkymästä Yhdistä kaksi korttia.

Halutessasi voit myös antaa käyttämättömän Museokortin esimerkiksi puolisolle tai ystävälle, joka rekisteröi sen omiin nimiinsä tai yhdistää omaan korttiinsa. Tämä on mahdollista, koska lahjaksi ostettuja kortteja ei ole ennen käyttäjäksi rekisteröitymistä personoitu tietylle henkilölle.

< Palaa UKK-etusivulle